HABER ARAMA


Gelişmiş

EN ÇOK OKUNANLAR

SON YORUMLANANLAR


    İSTKA - Dezavantajlı Özel Yetenekli Çocuklar İçin Zenginleştirilmiş Destek Eğitim Programı Projesi

      10.06.2014

    İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen çok önemli bir projeyi hayata geçiriyor.

    Categorie  Kategori : PROJELER
    Comments  Yorum : 0
    Reading  Okuma : 2913

    Share |

    12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

    Bilimsel Danışmanlığını İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamide ERTEPINAR'ın yaptığı, Proje Teknik Koordinatörlüğünü Çocuk Üniversitesi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Ayşin KAPLAN SAYI'nın yürüttüğü; İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen "Dezavantajlı Özel Yetenekli Çocuklar İçin Zenginleştirilmiş Destek Eğitim Programı Projesi" ile sosyo-ekonomik düzeyi düşük aynı zamanda özel yetenekli olduğu tanılanmış çocuklara eğitim verilmesi planlanmaktadır.

     

    Çocuk üniversitesi çalışmalarıyla özel yetenekli çocuklar alanında farklı çalışmalara imza atan İAÜ; bu çalışmaları İSTKA desteğiyle de taçlandırarak özel yetenekli çocukların psikolojik, sosyal ve bilişsel gelişimlerini sağlayacak ve onların ihtiyaçlarına uygun bir şekilde farklı derslerde, düşünme becerilerinin entegre edildiği müfredat modelini oluşturacaktır. Proje Esenler, Bagcılar ve Küçükçekmece ilçelerinde 2, 3, 4 ve 5. Sınıf düzeyinde 3000 çocuğun taranmasını ve  300 özel yetenekli olarak tesbit edilen öğrencinin zenginleştirme eğitimini almasını amaçlamaktadır. 8 Hafta boyunca Düşünme Becerileri, Eğlenceli Fen, Astronomi, İngilizce, Grafik – Web Tasarımı ve Müzik derslerinden olusan zenginleştirme eğitimine tabi tutulacak olan öğrenciler aynı zamanda ‘’Yetenek Buluşmalarıyla’’ Girişimcilik, Liderlik, Kişisel gelişim alanlarında uzman bireylerle de söyleşilerde bulunacaklardır. Bunun yanında projeye seçilen öğrencilerin öğretmenlerinin ve ailelerin eğitimi de projenin diğer ayaklarını oluşturmaktadır.  Eğitimi alan öğrencilerin eğitimlerine okullarında da devam edebilmeleri için öğretmenlerine yüz yüze eğitimler verilecek, bu eğitimlerde öğretmenler Üst Düzey Düsünme Becerileri Entegresi, Bloom Taksonomisi ve Bireysel Eğitim Programı-Bireysel Öğretim Programı  hazırlama konusunda uygulamalı eğitim alacaklardır. Aileler ise özel yetenekli çocukların özellikleri, ebeveyn tutumları, özel yetenekli çocuklarda disiplin ve sınırlar, etkili iletişim, mükemmeliyetçilik ve asenkrenizasyon konularında eğitime tabi tutulacaklardır.

     

    Ülkemizde şu ana kadar özel yetenekli çocuklara ilişkin çalışmalara baktığımızda bu çalışmalar genellikle ‘’yatay zenginleştirme’’ müfredata farklı konuların veya okul programına farklı derslerin eklenmesi şeklinde ilerlemektedir. Oysaki özel yetenekli çocukların düşünme kapasitelerini arttıracak, zihinsel işlemler yapmasını sağlayacak, yaratıcılıklarını destekleyecek müfredat bazında, düşünme becerilerinin entegrasyonu ile yapılacak olan bir ‘’dikey zenginleştirmeye ‘’ihtiyaçları vardır. Bu projeyle farklı derslerde dikey zenginleştirmenin nasıl yapıldığına ilişkin kamuoyuna fikir verilmiş olacak ve örnek sunulacaktır. Ayrıca yapılacak çalışma akademik olarak ölçümleri yapılarak, ön-test son-test sonuçlarıyla çocuklarda hangi alanlarda ilerlemelerin olduğu veya olmadığını  da kamuoyu ile paylaşacak olması açısından önemlidir.

     

    Özel yetenekli çocuklara bilişsel destek sunmanın yanında çalışmaların Üniversite çatısı altında yapılması, sosyo-ekonomik düzeyi düşük olan öğrencilerin üniversiteye ilişkin daha olumlu bir tutum takınmasını, üniversite kavramını kafalarında net bir şekilde somutlaştırmasını sağlayacaktır. Üniversite kampüsünde, üniversite laboratuvarlarında birebir üniversite akademisyenleri ile çalışma imkanı bulan özel yetenekli öğrenciler yüksek öğretime karşı olumlu tavır geliştirmenin yanında bilgiye güvenilir ve akademik ellerden de ulaşabilmiş olacaklardır.

     

    Sunulan bilişsel imkanların dışında öğrencilerin farklı alanlarda sektörün önde gelen bireyleriyle de tanışması, onların sağlıklı idoller oluşturmalarına yardımcı olacak ve psikolojik olarak onlara başarmanın mümkün olduğunu, başarmak için önemli olanın azim, tutku olduğunu, hataların ders çıkarılması gereken deneyimler olduğunu yaşayarak ve dinleyerek öğreneceklerdir. Özel yetenekli çocukları bilişsel, sosyal ve duygusal anlamda destekleyecek olan proje ile, ülkemize kazandırılacak olan müfredat modeli projenin katma değerini arttıran en önemli unsurlardır.

     

     

     

    Yazdırılabilir Sayfa Sayfayı Yazdır | Word'e Aktar Worde Aktar | Tavsiye Et Arkadaşına Gönder | Yorum Yaz Yorum Ekle

    PROJELER

    En Çok Okunanlar