HABER ARAMA


Gelişmiş

EN ÇOK OKUNANLAR

SON YORUMLANANLAR


    Üstün Zekâlılar Eğitici Eğitmenliği Programı gerçekleştirildi.

      10.06.2014

    İAÜ Eğitim Fakültesi ve Çocuk Üniversitesi İşbirliğiyle Üstün Zekâlılar Eğitici Eğitmenliği Programı gerçekleştirildi

    Categorie  Kategori : HABERLER
    Comments  Yorum : 0
    Reading  Okuma : 1551

    Share |

    12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

    Onlar genelikle öğretmenleri tarafından dikkat eksikliği veya hiperaktivitesi olduğu düşünülen, iki işi aynı anda yapabildiği için ders dinlememekle suçlanan, yazı yazmayı sevmediği için öğretmenler tarafından zaman zaman baskıya maruz kalan, tekrarlardan nefret ettiği için okuldan sıkılan, kendisine benzeyen arkadaşları olmadığı için kendini uzaylı gibi hisseden ve okula gitmek istemeyen çocuklarımız… Halbuki fiziksel olarak aktivasyona ihtiyaç duymaları, resim çizebilirken ders de dinleyebiliyor olmaları, yazmak düşünce hızlarına yetişemediği için yazmak istememeleri, çabuk kavradığı için tekrardan sıkılmaları, biyolojik akrandan çok paylaşabileceği zihin akranı arayışları farklı kılan onları….

    Ailelerin sürekli yaptıkları vicdan muhasebeleri,  yeterince yetemediklerini düşünmeleri, hafta sonları, hafta içleri kurstan kursa gezmekten yorgun düşmeleri hep onlar için… Okullarda onları fark eden öğretmenlerimizin ne yapabilirim daha fazla soruları, nasıl daha iyi yönlendirebilirim sorgulamaları…Onlar bizim zeka sermayemiz…Üstün Zekalı çocuklarımız. Okullarda zihinsel meşgul edici zorlayıcı görevler arayan, kendini dinletmek isteyen, bildiğinden dolayı kabul ve taktir görmek isteyen ama normal eğitim sistemimizde tüm farklı gruplarda olduğu gibi dışarı itilen ve en üzücü olanı hem zihinsel hem de yaratıcılık potansiyeline sahip olmasına rağmen çokta anlaşılamayan çocuklarımız…

    Çocuk Üniversitemizde biryandan Cumartesi okullarımız sürerken onlar için daha fazla ne yapabiliriz diye düşündüğümüz çocuklarımız. Aldıkları eğitimleri okullarında da almaya devam etsinler, en azından öğretmenleri tarafından kabul görsünler, dinlensinler ve önemsensinler istediğimiz çocuklarımız. Ülkemizde konunun yeni olması dolayısıyla aile eğitimi, öğretmen eğitimi ve kaynak üretme gibi birçok alanda faaliyete geçme sebebimizi oluşturan çocuklarımız.

    Bu ihtiyacın öneminin farkında olan bir kurum olarak yola çıkışımız ve aylarca süren bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıkan Eğitici  Eğitimi programımız…

    Amacımız: Üstün Zekâlı çocuklarla çalışan veya çalışmak isteyen öğretmenlerin bu çocukların farklı özellikleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlayarak, öğretmenlerimizi onların duygusal ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap vermeleri konusunda güçlendirmek ve  Milli Eğitim Bakanlığının 2013-2017 Üstün Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı doğrultusunda belirlenen hedeflerini (Hedef 2.1.1. ve 2.1.4) desteklemektir.

    Eğitimlerimiz üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere yönelik temel pedagojik formasyonu, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme eğitimlerini ve bunların müfredata entegresini içermektedir. Tamamen uygulamalı ve ders planları ile yürütülecek eğitimlerimiz yüz yüze yürütülmekte ve 40 saat sürmektedir.

    Eğitimin ayrıntılı içeriği üç modülden oluşmakta 1. Modül Üstün Zekâ Başlığında,  Üstün Zekâ Tanımları,  Üstün Zekâlı Çocukların Özellikleri, Üstün Zekâlı Çocukların İhtiyaçları, Türkiye’de Üstün Zekâlı Çocukların Eğitimi, Üstün Zekâlı Bireylere Yönelik Eğitim Modelleri, Üstün Zekâlı Bireylerde Uygulanan Müfredat Özellikleri, Üstün Zekâlı Çocuklarda Sınıf Yönetimi konularını içermektedir. Bu modül daha çok üstün zekalı çocukların özelliklerine ve eğitim-öğretimlerine yönelik farkındalığı ve bilinci arttırmaya yöneliktir. II. Modül Eleştirel Düşünme Başlığı adı altında olup, Düşünme ve Eleştirel Düşünme Basamakları, Eleştirel Düşünmenin Müfredata Entegresi, Eleştirel Düşünme Müfredat Uygulamaları ve Düşünme Basamaklarına Entegre Edilmiş Zekâ Oyunları konularını içermektedir. Bu modülün amacı öğretmenlerimizin Düşünme ve Eleştirel Düşünme basamaklarını tam olarak öğrenmelerini, ders kitaplarını bu gözle incelemelerini, bu basamakları ders planlarına uygulamalarını ve çocuklarla oynadıkları oyunların hangi düşünme süreçlerini harekete geçirdiğine yönelik bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. III. Modül ise Yaratıcı Düşünme başlığı altında olup, Yaratıcı Düşünme Boyutları ve Yaratıcı Düşünme Yöntem ve Tekniklerinden Beyin Fırtınası, çeşitleri ve SCAMPER tekniğinin öğretilmesini ve uygulatılmasını içermektedir. Bu modülün amacı öğretmenlerimizin yaratıcı düşünmenin boyutlarını bilmeleri, eserleri değerlendirirken veya çocukların yaratıcılıklarını arttırmaya çalışırken bu kriterleri göz önünde bulundurmaları, yaratıcı düşünme tekniklerinin derslerde nasıl uygulayabileceklerini öğrenmeleri ve yaratıcılıkta en önemli sürecin değerlendirme olduğunu öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Eğitimler anaokulu,ilkokul ve  ortaokul öğretmenlerine yönelik olup; 20’şer kişilik gruplar halinde İstanbul Aydın Üniversitesi Florya Yerleşkesinde Yrd. Doç. Dr. Ayşin KAPLAN SAYI ve Uzman Hatice TANIK tarafından SEM koordinatörlüğünde yürütülmektedir.  Ayrıntılı bilgi için İstanbul Aydın Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi Eğitim Danışmanı Özlem ZİNİ’ye başvurulabilir.

    444 1 428-12406 ozlemzini@aydin.edu.tr
    Yazdırılabilir Sayfa Sayfayı Yazdır | Word'e Aktar Worde Aktar | Tavsiye Et Arkadaşına Gönder | Yorum Yaz Yorum Ekle

    HABERLER

    En Çok Okunanlar