HABER ARAMA


Gelişmiş

EN ÇOK OKUNANLAR

SON YORUMLANANLAR


    Çocuk Üniversitesi Kış Okulu Mezuniyet Töreni Gerçekleştirildi.

      10.06.2014

    İstanbul Aydın Üniversitesi Çocuk Üniversitesinin 32 hafta süren ve her Cumartesi yürüttüğü Kış Okulu yapılan mezuniyet töreni ile sona erdi.

    Categorie  Kategori : HABERLER
    Comments  Yorum : 0
    Reading  Okuma : 1927

    Share |

    12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

    Çocukları toplamda 12 farklı atölye ile tanıştıran Çocuk Üniversitesi, yıl sonunda çocukların ürünlerinden oluşan bir sergi ve mezuniyet töreni ile Kış Okulu etkinliklerine son vermiştir. İlk dönem çocuklar Grafik Web Tasarımı, Zeka Oyunları, Elektrik-Elektronik, Astronomi, Eğlenceli Bilim, Sinema, Drama ve İngilizce atölyeleri ile; II.Dönem ise Satranç, Heykel ve Yaratıcı Sanatlar, İleri web Tasarımı, Arkeoloji, Dijital Matematik ve Sanat Odaklı Farkındalık atölyeleri ile tanıştırılmışlardır. Bunun dışında yapılan aile görüşmeleri ve uygulanan ölçekler doğrultusunda uygun görülen öğrencilerle Sorumluluk Programı üzerinde çalışılmıştır. İstanbul Aydın Üniversitesi Çocuk Üniversitesi Kış Okulu bu yıl 100 ‘’özel yetenekli’’ öğrenciye ulaşmıştır. Grafik web Tasarımı dersinde öğrenciler kendi bloglarını açmayı öğrenirken;  bu esnada bilgi toplama, bilgiyi sınıflama ve detaylandırma becerilerini kazanarak, dijital vatantaş olmanın ilk adımlarını attı. İlgi alanlarında kendi bloglarını açarak, yayınladı. Zeka Oyunları dersinde çocuklarımız düşünme becerilerinin temel adımları olan ‘’Tanımlama, Yönerge alma, Yönerge Oluşturma, Benzerlik Farklılıkları Bulma, Sıralama, Çıkarımda bulunma, Mantıklı Soru Sorma, Sınıflama, Analoji oluşturma, Araştırma, Çözümleme, Değerlendirme ve Yaratma basamaklarını geliştirmeye yönelik olarak; bu basamaklara uygun sırada zeka oyunları ile düşünme becerilerini geliştirdi. Bu atölyede öğrenciler  Hoppers, Tangram, Rush Hour, Rubics’Race, Batik, Katamino, Kapla, Quridor  gibi zeka oyunlarını düşünme becerileri basamakları gözetilerek öğrenmiş ve oyunlara eklemeler yaparak, çıkarmalar yaparak, belli yapıları değiştirerek yeni oyunlar üretmişlerdir. Elektrik elektronik dersinde öğrencilerimiz öncelikle hayatımızda ve vücudumuzda elektriğin önemini kavradıktan sonra elektriğin iletimini sağlayan devre ve devrenin elemanlarını tanımış ve basit devre oluşturma; devrelerin günlük hayattaki fonksiyonel kullanımları, led yakma, kitap okuma lambası yapımı, lazerli anahtarlık yapımı, bozuk bir radio devresini düzenleme ve tamamen bir radio devresi oluşturma gibi faaliyetlerde bulunmuşlardır.

    Astronomi dersinde Uzay ve gezegenlerin genel bilgisi verildikten sonra öğrenciler, özellikle Güneş, güneş patlamaları, güneş fırtınaları; Dünyamıza etkileri gibi konular üzerinde düşündürtülerek, Yer çekimi filminin izletilmesiyle Uzay’ın özellikleri hakkında bilgi sahibi olmuşlardır.  Eğlenceli Bilim Dersinde Fen’e ilişkin temel deneyler yaptırılarak, çocukların karışım, tepkime, basınç ve denge gibi kavramlar üzerinde daha fazla düşünmeleri ve deneylerle bu kavramlara ilişkin bilgilerin somutlaştırılması sağlanmıştır. Sinema dersinde senaryo yazarlığı ve sinema terminolojisine ilişkin eğitim alan öğrencilerimiz, öğrendiklerini uygulamış ve atölye sonunda kısa reklam filmlerini çekmişlerdir. Drama dersinde vücut ve düşünce farkındalıkları geliştirilmeye çalışılırken, İngilizce dersinde şarkı ve oyun temelli bir şekilde iletişim becerileri üzerinde durulmuştur. İleri web dersinde öğrenciler yeni bir sunum uygulaması olan Prezi ile tanıştırılarak, Windows movie maker programıyla eşzamanlı bir şekilde uygulama yapmışlardır. Bu uygulamalarını Prezi dosyalarına entegre ederek, daha profesyonel sunumlar oluşturabilmişlerdir. Satranç atölyesinde ise alışılmışın dışına çıkılarak sadece kinestetik materyallerle değil, web tabanlı yazılımlardan destek alınarak ve kağıt-kalem uygulamaları yapılarak öğrencilerin daha zenginleştirilmiş bir şekilde satrançla etkileşimleri sağlanmıştır. Bunun yanında da farklı materyallerin kullanılmasıyla öğrencilerin bilgilerinin kalıcı olması sağlanmıştır.  Heykel ve Yaratıcı Sanatlar dersinde sanat ve sanatçılarımız hakkında genel bilgi edinmeleri sağlanarak,  heykel yapım süreci anlatılmış  ve kırmızı kilden kendi heykellerini yaparak atölye sonlandırılmıştır. Arkeoloji dersinde genel kültür odaklı çalışmalar üzerinde durularak, kazı alanı özelliklerinden, höyüklere, Dünya’nın harikalarından, kazı yapımına kadar uygulamalı ve teorik konular üzerinde durulmuştur. Sanat Odaklı farkındalık ve Sorumluluk Programı öğrencilerin sosyal-duygusal becerilerini geliştirmek üzere oluşturulmuş programlar olup; öğrencilere farklılıkları kabul etmeyi, duygularını tanımayı, etkili iletişim kurmayı, kendini doğru ifade etmeyi ve sorumluluklarını yerine getirmeyi kazandırmayı hedeflemiş derslerdir. Bunu yaparken de Resim yapma ve Başarılı insan öyküleri, atasözleri araç olarak kullanılmışlardır. Her atölye sonunda öğrencilerimizin farklı atölyelerdeki ilgi ve yeteneklerine ilişkin ailelere kazanım raporları verilerek; ailelerin de çocuklarını daha iyi tanımaları için fırsat sağlanmıştır.

    Gelecek yılda Kış Okullarına devam edecek olan İstanbul Aydın Üniversitesi Çocuk Üniversitesi 3 Haziran’da yapılan görkemli bir Mezuniyet töreni ile ilk yılını kapatmıştır. İstanbul Aydın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yadigar İZMİRLİ’nin konuşmasıyla başlayan mezuniyet töreni, Çocuk Üniversitesi Müdürü Yrd. Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI’nın bu yıl yapılan ve gelecek yıla ilişkin yapılacak olan programlara ilişkin sunumuyla devam etmiş, slayt gösterileri, öğrencilerin kısa filmleri ve İpek Şenbecerir’in sunumu ile son bulmuştur. Ardından kep ve cübbelerini giyen öğrenciler, ‘’Başarı sertifikalarını’’ alarak keplerini atmışlardır.

    Yazdırılabilir Sayfa Sayfayı Yazdır | Word'e Aktar Worde Aktar | Tavsiye Et Arkadaşına Gönder | Yorum Yaz Yorum Ekle

    HABERLER

    En Çok Okunanlar